Noteikta dzīvojamo māju pārvaldnieku reģistrēšanas kārtība
Valdība akceptējusi dzīvojamo māju pārvaldnieku reģistra veidošanas un aktualizēšanas kārtību, reģistram iesniedzamos dokumentus un to iesniegšanas termiņus, kā arī par reģistra vešanu atbildīgo amatpersonu, vēsta aģentūra LETA.
Lai pēc iespējas samazinātu pārvaldnieka administratīvo slogu, ir izstrādātas iesnieguma veidlapa, kurā norādāma Dzīvojamo māju pārvaldīšanas likumā noteiktā informācija, kas tiks ierakstīta pārvaldnieku reģistrā. Kā vienīgais papildus iesniedzamais noteikumu projektā ir paredzēts dokuments, kas apliecina pārvaldnieka vai tā darbinieku kvalifikāciju. Iesniedzamo dokumentu kopijas var apliecināt fiziskās vai juridiskās personas, kā arī Ekonomikas ministrija (EM), saņemot iesniegumu par reģistrāciju vai ziņu aktualizāciju. Lai reģistrētos pārvaldnieku reģistrā, iesnieguma veidlapu iesniedz gan pārvaldnieki, kas jau sniedz pārvaldīšanas pakalpojumus, gan arī pārvaldnieki, kuri vēlas tos piedāvāt.
Pārvaldnieks vai persona, kura vēlas piedāvāt pārvaldnieka pakalpojumus, tiks reģistrēta pārvaldnieku reģistrā, ja iesnieguma veidlapa būs aizpildīta pilnīgi un tajā norādītās ziņas būs patiesas. Ievērojot reģistra informatīvo raksturu, kā arī to, ka reģistrācijas fakts pats par sevi personai nerada nekādas tiesības vai pienākumus, lēmums nebūs administratīvais akts, bet gan vienkārša pārvaldes darbība, tas ir, reģistrācija reģistrā. Par reģistrāciju tiks paziņots, ievērojot Paziņošanas likuma noteikumus.
Ja EM konstatēs, ka pārvaldnieka vai personas iesniegtā iesnieguma veidlapa ir aizpildīta nepilnīgi vai tajā norādītās ziņas ir nepatiesas, ministrija rakstveidā informēs iesniedzēju par ieraksta izdarīšanas atlikšanu uz vienu mēnesi no iesniegtā iesnieguma saņemšanas dienas, norādot iesniedzamos dokumentus. Ja minētie dokumenti netiks iesniegti, EM neveiks ierakstu pārvaldnieku reģistrā. Minētais neliedz personai vērsties EM ar jaunu iesniegumu par tās reģistrēšanu pārvaldnieku reģistrā.
Pārvaldnieku reģistrā ierakstīto ziņu izmaiņu gadījumā pārvaldniekam viena mēneša laikā pēc attiecīgo izmaiņu izdarīšanas būs pienākums iesniegt iesnieguma veidlapu, aizpildot sadaļas, kas attiecas uz aktualizējamām ziņām, kā arī nepieciešamības gadījumā iesniegumam pievienot izmaiņas apliecinošus dokumentus. Savukārt, ja pārvaldnieku reģistrā reģistrētais pārvaldnieks vairs nesniedz pārvaldīšanas pakalpojumus vai persona nepiedāvā pārvaldnieka pakalpojumus, EM iesniedzams iesniegums par izslēgšanu no pārvaldnieku reģistra.
Izdevumi par pārvaldnieka vai personas, kura vēlas piedāvāt pārvaldnieka pakalpojumus, informēšanu rakstveidā tiks segti no gadskārtēja valsts budžeta līdzekļiem. Papildus finansējums Dzīvojamo māju pārvaldnieku reģistra ieviešanai un uzturēšanai nav nepieciešams.
Pievieno savu komentāru!
blog comments powered by Disqus